søndag 5. mai 2013

Inspirasjonsbidrag - Tim Holtz dies "Tag med fuglebur"

Heisann! I dag vil jeg vise en tag jeg har laget. 
(Den er også å finne i Maja Design sin inspirasjonsblogg, og i min egen blogg)

Her er materiallisten min:
12" tjukk pappkartong
Tim Holts dies - Tags and Bookplates
Tim Holtz die - Caged Bird
Petaloo flowers - Forget me nots
Cherry Blossom - Cream
Seem Binding Ribbon - Farget med Distress Ink reinker (Tattered Rose, Victorian Velvet)
Distress Ink pad - Walnut Stain, med Ink Blending Tool
Serviett
Nøkkelcharm
Blonde
Fra siden så ser du bedre 3D-effekten av fugleburet. 
Til fugleburet stanset jeg først ut to stk i pappkartongen. Så deretter tre til. Men på disse siste tre klippet jeg bort toppen og sprinklene inni buret (jeg lot bare rammen stå igjen).
Jeg limte så alle fem delene sammen med Tacky glue, med et helt bur oppå og under. Deretter malte jeg alle kantene med Crackle Paint - Picket Fence. 
Da det hadde tørket, stanset jeg ut fugleburet enda engang, men denne gangen i Maja Design sitt mønsterark (6th of March), som jeg så svertet i kantene med Walnut Stain. For å påføre fargen bruker jeg svampen på kloss, Ink Blending Tool. 
Dette buret limte jeg så på toppen av alle de andre.

Både tagen og fuglen er først stanset ut i tjukk kartong, der jeg så har malt kantene med Crackle Paint - Picket Fence. Så er de samme formene stanset ut i mønsterark, svertet i kantene, og limt oppå pappen. 
Sommerfuglen (6th of May), blomstene (1st of May) og teksten (Days to Remember) nede på tagen, er klippet ut fra Maja Design sine vakre mønsterark, og så svertet i kantene. 
Sommerfuglen, blomstene og fuglen er deretter malt over med Crackle Paint - Clear Rock Candy.
Håper du ble inspirert til å scrappe litt du også!:)
Ønsker deg en flott dag,
 og velkommen inn i Hjerteboden for en hyggelig handel:)

3 kommentarer: