tirsdag 28. januar 2014

Produktinformasjon #3 fra Hjerteboden ♥


Hver uke informerer vi litt om ulike produkt som Hjerteboden fører.
Det er alt ifra produktfakta til egne erfaringer med produktet.
Denne gangen har vi sett nærmere på disse tre produktene:

Tacky Glue hos Hjerteboden
Tacky Glue regnes som det ultimate limet for scrappere, fordi det er så allsidig. Det tørker klart og anbefales for alle håndtverksoverflater.
Hos Hjerteboden finner du limet i fire størrelser:
Aleene`s Tacky Glue 236 ml (8 oz)
236 ml til 59,-

Aleene`s Tacky Glue 118 ml
118 ml til 30,-


Mini Aleene`s Tacky Glue 19,5 ml
Miniflasker på 19,5 ml til 19,-

Aleene`s White Glue Pen 18,5 ml
Og limpennen på 18,5 ml til 35,-

Jeg bruker limet til det meste når jeg lager kort. Som å feste blomster, pynt og papirer.
Om jeg får noe på fingrene vaskes det lett bort med vann og såpe.
For mer informasjon så anbefaler jeg å gå inn på "Michaels" sine sider HER.
Du kan også søke opp Tacky Glue på You Tube, og finne flere ulike tips til hva du kan bruke limet til.
♥♥♥

Memento 
fade-resistant Dye Ink

Når jeg skal stemple opp motiv, og ønsker et mykere uttrykk på bildet, bruker jeg Memento Dye Ink. Jeg bruker Rich Cocoa som er en brun farge. Hvis du skal male motivet med Distress re-ink så må du passe på at Memento-trykket får tid til å tørke. Det er ikke snakk om mer enn 30 sekunder, men det kan være lurt å ikke stupe uti fargeleggingen.
Rich Cocoa er også fin å bruke til å stemple tekster.
♥♥♥
Jeg plasserer stempelet på stempelklossen ( American Crafts Large Acrylic Block) og lar de bli liggende på bordet. Så bruker jeg Memento og "klapper" inken ned på stempelet. Pass på at hele stempelet blir dekket med blekk. Mange trykker stempelet ned i ink-puten, men da føler jeg det blir mye ink til overs og resultatet blir ikke så fint. Stempelklossen som jeg bruker er helt super til å trykke med. Du får godt grep og klossen er så tung at den ikke sklir/beveger seg når du trykker. Resultatet blir flott.I tillegg har den oppmerket tydelige ruter og linjal på langsiden og på kortsiden.
Her ser du et motiv fra Stempelglede som jeg har trykket opp med Memento Rich Cocoa :

Stempelputen koster 49,- hos Hjerteboden.
♥♥♥

Glossy Accents

Glossy Accents er et produkt fra Ranger med flere bruksområder.

Når det tørker får det en blank og glassaktig overflate. Gir en fin effekt på f.eks et fargelagt motiv som vist under, der har jeg lagt på glossy accents på blomstene og hjertet på buksen til Tilda.



Glossy Accents er også perfekt å bruke som lim, det tørker fort og holder godt, spesielt ved festing av metall o.l.

Du finner disse i små praktiske flasker med 18 ml i til kun 22 kroner i nettbutikken her.
♥♥♥

Om det er enkelte produkt du ønsker mer info om så tester vi de gjerne ut for deg
og skriver om dem her. Send oss da en epost på hjerteboden@hotmail.com.
Ønsker du selv å skrive en omtale på noen av våre produkt, er du hjertelig velkommen til det.
Send oss da en epost til samme adresse som over, merket med "Produktinfo". Så blir den kanskje tatt med i en av våre ukentlige poster.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar